tiistai 30. heinäkuuta 2013

Kisat !

Kuten ootte varmastikin huomanneet, mulla oli kaksipäivää sitten RakeTallilla kisat ja menin vaan sen HeC:n.

 Tallille lähdettiin 14.30, ja alettiin hoitamaan ja letittämään Ditteä. Mä tein Ditelle sykeröt ja Kia teki häntäletin ja pari sykeröä :). Kunnes oltiin letitetty Ditte, alettiin harjaamaan kunnolla. Harjauksen jälkeen laitoin kavioihin kavioöljyä, lautasille ja kaulaan showshinea, jota tuli satulankohdalle, ja yritin kastella niitä kohtia, kyllä se siitä sitten ihan hyvin lähti.

 Kello oli noin 16.00, kun aloin laittamaan Nalle Puh-pinteleitä ja takasuojia jalkaan. Sen jälkeen suitset päähän ja pihalle taluttamaan. Kävin vielä pikaisesti putsaamassa saappaat ja kannukset.

 Dee ja Rumba lastattiin noin 16.30, ja Ditte meni koppiin hienosti, Rumballa kesti noin 10minuuttia, mutta ei se haitanut :) Sen jälkeen matka kohti Jokelaa.

 Kesken matkaa Kialle tuli viesti, että mun kannukset oli jääny tallille !! Voi *#p"&% :D ! Kaikki siinä sitten kirosivat, ei auttanut muuta, kuin että Iskä ja vaari lähtevät hakemaan sitä, kunnes oltiin ponit saatu ulos kopista ja kamat. Siinä sitten taluteltiin heppoja ja otettiin suojat pois. Ditelle tehtiin uusi häntäletti, koska se oli hieman purkautunut.. Paikan päällä Ditte käyttäytyi todella asiallisesti, mitä nyt vähän reippaasti kulki taluttaessa, ei muuta. Iskä ja Vaari lähtivät sitten hakemaan kannuksia tallilta. Kunnes kello löi 18.00, laitettiin hepoille satulat selkään ja itsemme myös. Verkkasin hetken aikaa ilman kannuksia, koska ne ei olleet vielä siellä. Verkassa Ditte oli super hyvä :) ! Sitten kun kannukset saapui, laitoin ne jalkaan, ja mun kannuksethan on kokoa 15mm ja suorat. Verkassa Ditellä oli myös punainenrusetti hännässä, ettei muut ratsukot laukkaa liian läheltä (Ditte kerää kierroksia muista laukkaavistaratsukoista). Laukassa Ditte oli myös tosi hyvä. Verkassa tein perus siirtymisiä ja lisäyksiä ja taivutuksia, joissa poni yritti parhaansa. Sitten menin valmistautumaan maneesiin, ja siinä Dee tuntui oudolta, ei pahalta, mutta hassulta. Sitten radalle. Rata meni hyvin, paitsi oli vaan epätasainenmuoto. Muuten oon tyytyväinen poniin !


Prosentteja me saatiin 60.870% ja siihen on hyvä tyytyä :) Sitten ooteltiin palkintojenjakoon kutsumista, ja tokanahan mä olin :) ! Sijoituttiin Diten kanssa siis toisiksi. Esinepalkinnoksi sain KaksitehoisenLinimentin ja keksiä. Sitten kotiin ja molemmat meni koppiin hyvin. Tallilla hoidin Deen ja laitoin uutta linimenttiä jalkoihin ja vein pois. Sitten itsekin lähdin kotiin ja sillai.

Tyytyväinen poninvuokraaja :) ♥ !


Kuvia mulla ei ole yhtään kisoista (paitsi kaksi), koska mä en oo saanu kaverilta vielä niitä kuvia.


matkalla kotiin :) ++laatu

:) ++laatu
♥-Lillukka

7 kommenttia:

Kommentoikaa mitä mieltä olitte postauksesta ja mitä voisin blogissa parantaa :) ! Ettehän kommentoi mitään sellaista, mitä ette haluaisi sanottavan teille.